Alla inlägg under maj 2008

Av Sofia - 26 maj 2008 21:30

Lillan har bytt sömnmönster! Innan sov hon på förmiddagen men nu somnar hon inte förrens vid 14.00 tiden på dagen..så jag har förlorat min lilla förmiddagspaus;)


Vid två-tiden så går maken upp oxå och då ska det handlas och fixas...så jag hinner inte med bloggen som innan! På kvällarna är jag sååå trött...ju närmare cellgiftsdagen desto tröttare blir jag..Reaktion på stress?


Men jag ska bättra mig jag lovar!


Det var trevligt att gå lite på marknaden på lördagen:) Sonens klass kom 2:a i drogfighten, mycket duktigt! Lillan fick ett par croks, illgröna! Annars gillar jag inte såna så värst men de små var ju jättesöta!


I söndags var vi uppe hos min mamma och åt middag *mums* och rabarberpaj *dubbelmums* Lillan hade jättekul med vatten och vattenkannor! Tur att jag hade extrakläder med mig! :D


De senaste dagarna har varit Plastisockdagar:) Varje dag sedan i fredags har lillan haft Plastisock! Inget som planerat men fin har hon varit i alla fall:) Många komplimanger får hon oxå, alla tycker att hon är så söt! Porslinsdocka var det nån som sa:) Alltid kul med komplimanger;)

Av Sofia - 23 maj 2008 20:44

Jo jo mensan! nu är det en liten marknad med knallar, karuseller och allt som hör till...


Vi var inne en liten runda idag fast knallarna var rätt få, blir mer imorgon! Men lillan fick en liten bäbisdocka, jag köpte mig ett par till scarves till huvudet och så vann vi två gosedjur till lillan på gripklor:) En nalle och en tiger:D


Ont i ryggen fick jag förstås av att gå där men det vilade jag bort när vi kom hem!


Oj, vad hår det försvann när jag duschade idag! en hel handfull! Syns att håret är tunnare nu, om man vet hur tjockt det är annars det vill säga;) Kommer nog att vara helt kal till sonens avslutning dock:(


Hans kläder kom idag! En grön sweatjacka från puma, vita shorts från Puma, en vit keps med silvertryck från Nike och en t-shirt vit med grönt tryck på, sååå snyggt var det på! Så nu är han redo att sluta 6-an!


Lillan fick flera komplimanger för sina kläder idag:D Hon hade på sig:

Klänning gula cirkusdjur med röd kant från Plastisock

Tights röda från Plastisock

Sommarhatt gula cirkusdjur från Plastisock


Jättesöt var hon idag!

Av Sofia - 23 maj 2008 11:12

Ja, ok..riktigt så illa är det inte ännu:) Men snart! Håret faller i rasande fart känns det som! Visst, det syns nog inte riktigt ännu men...


Så jag var inom Lindex och kollade in sommarhattar och scarves..


Kom hem med:

En svart sommarhatt

En grå keps (som man kan ha innan allt hår är borta)

en rosa mönstrad scarves

En svart med massa färgermönstrad scarves

En med massa blommor på scarves


Och så lite till lillan oxå;)

Frotteshorts gula

Linne med rosa prickar (på bilden är det tvärtomfärger!)

sommarklänning med frukter på

Tröja rosa med moln på

Tunika gul/vit randig

Kjol gul


Det var tag 3 betala för 2 på alla hennes kläder


Men nu har jag lite grann att dälja flinten med...

Av Sofia - 23 maj 2008 09:07

Kollade till vinnaren av min auktion (Elodie åkpåse) och hon är avstängd!! Inte konstigt hon varken betalt eller hört av sig:(


Frågan är om det är värt att lägga ut den igen? Nån som vill köpa??


*attans*

Av Sofia - 22 maj 2008 11:41

Så här gillar Lillan att leka med sin dockvagn! Hon välter den och kryper in och sätter sig, tydligen väldigt mysigt där inne!


Knasunge:D

Av Sofia - 22 maj 2008 11:35

Vill göra nåt kul! Är grymt uttråkad...och här finns ju ingenting att göra! Funderade lite på att ta med lillan på promenad och luncha..sen kom jag ihåg att ryggen inte klarar promenader riktigt än..


Inte har jag körkort heller..annars hade jag nog kört och hälsat på nån och fikat!


Så..här sitter jag och är uttråkad! Inte kan jag shoppa heller:( Ekonomin tillåter inte riktigt det nu när maken har varit hemma så mycket...visst vi överlever..men inget kul!


Det är fint väder, solen skiner och lagom varmt..när maken vaknar så kanske vi kan åka till lekplatsen med lillan i alla fall...

Av Sofia - 22 maj 2008 09:02

Det blev ingen hälsning:( Ja ja, tanken som räknas:D

Av Sofia - 22 maj 2008 08:16

Tänkte att jag skulle se om jag kunde ge en liten hälsning till Madde på The voice morgonprogram;)


Hon gillar ju josefin:D


Så jag ringde dit, och om de får några minuter över så...men det är ju långt ifrån säkert...och de brukar inte göra sånt heller...men man kan ju hoppas:D

Presentation

Omröstning

Vilket är ditt absoluta favoritmärke?
 Molo
 Katvig
 IdaT
 Plastisock
 Meandi
 Ej Sikke Lej
 Hollys
 Villervalla
 Svea Star Liten
 Nanoou
 Nova Star
 Mysplysch
 Dunnis
 Småfolk
 Lollopard
 Gaia & Ko
 Polarn och Pyret
 HM
 Lindex
 Kappahl

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards