Alla inlägg den 5 april 2008

Av Sofia - 5 april 2008 22:15

Glöm inte bort att tävlingen fortfarande pågår!!


Kika under kategori tävling!!

Av Sofia - 5 april 2008 21:45

Imorgon är det en bytaredag i närheten!


Jättekul!


Förra gången fyndade jag meandi, p.op och lite kul bäbisprylar..som en Tummytub:D


Hoppas på att hitta en fin, billig hokus pokus stol till lillan! Och kläder förstås! ;D


Hmm, undra om vi kommer att vara först på plats detta året oxå? hi hi

Av Sofia - 5 april 2008 21:43

Idag har lillan haft:


Tunika med små blommor på från HM

Lila velourbyxor från Lindex

Lila strumpor från Lindex

Lila bib från Pippi.dk


Fast på bilden ser det väldigt blått ut:)

Vis från igår..så tog jag bild på kläderna medans de fortfanade ligger stilla;D

Av Sofia - 5 april 2008 21:38

Vi körde till affären i stan och köpte hem ett lass fruktpure! Lillan är lite känslig mot mango och här hemma har de bara fruktpureer med mango i!! Dumt!


Så när vi är iväg så köper jag hem massor:) Mest hipp, men även semper har bra!


Sen såg jag en glimt av min framtid tror jag...såg en tjej..i min ålder..kanske yngre..hennes hår var så tunnt, så tunnt...man såg "huvudet" igenom det lilla hår som var...stackars...


När mitt hår ser ut så ska jag ha keps eller bandana eller så..så ingen tittar ut mig...jag bara kikade i förbifarten på henne..(hoppas att jag inte tittade ut henne i alla fall!!)..eftersom jag själv kommer att tappa håret...jag vet, jag vet..bisak! Men det är ju liksom det som syns..och lite fåfäng är man ju!

Av Sofia - 5 april 2008 21:34

Så efter shoppingen så åkte vi till mormor och morfar och åt middag:) Mumsig kyckling!


Lillan gick omkring och drog sin gammelmorfar i byxbenen, typ..se mig, här är jag! :)


Mormor ville känna på knölen..hmm..nä..vill inte...sen ville hon prata en massa om det...inte vad jag kände för heller..vill ju inte tänka för mycket på det...


Den känns faktiskt lite större, knölen..kanske inbillning...men det ska bli skönt att få bort den!

Av Sofia - 5 april 2008 21:23

från det ena till det andra;)


Var på stan idag, skulle in till Kappahl och flirta till mig lite moln ;D


Och det var inga problem! Snälla damen som sålde molnen till mig förra gången stod i kassan och hon hämtade ut det jag ville ha från lagret! Jättegulligt av henne!


Så jag köpte:

Gul molnbody 86

Gula molnbyxor 86

Blå molnbody 86

Vit body med röd/orange prickäppel på 86/92


Sen smet jag in till Bus och Rackartyg (surprise! ^^) medans make och son var på leksaksaffären:)


Lillan sov i vagnen så jag hade det lugnt och skönt! Kunde stå och prata lite..få en förkik på Katvigs kommande;D

Köpte Katvigs lila midiapple sommarsuit :) stl 86

Och fyllde mitt stämpelkort! Så jag fick ett presentkort på 200:- Inte dumt! :D

Fast lite pinsamt;) De har ju bara haft öppet i 3 veckor!!!!


De skulle försöka ta hem en rosarandig katvigklänning till mig och tights från plastisock, gröna med oranga muddar...

Sen komme de att få in IdaTs oranga giraffer oxå:) *glad*


Från leksaksaffären fick lillan en plastservis:)


Ska lägga upp bild på kläderna sen!

Av Sofia - 5 april 2008 21:18

Jaha, jag får ingenting från försäkringen..vi har bara haft denna i några månader och man måste ha haft den 1 år..och varit fullt frisk och arbetsför under det året...


Om maken får ut nåt för förlorad inkomst vet vi inte ännu..


Jag har väl inte riktigt hängt med på hur mycket lön han förlorar om han nu ska vara hemma och ta hand om mig och barnen...eftersom han jobbar natt så har han en massa ob och så..ja, i alla fall så blir det typ halva lönen om han är hemma! Det är ett ordentligt hugg i kassan det!


Lär inte bli mycket shopping...blir nog tight som det är....

Av Sofia - 5 april 2008 21:06

Stackars lillan!


Hon fick en bit päron och satt med vid bordet när vi andra åt ostkaka..


Hon bet av bitar en stund men så fort biten var så pass liten att hon kunde pressa in hela i munnen så gjorde hon förstås just det! Och satte i halsen! Ordentligt! Hon fick upp päronet med lite "tryckhjälp" men sen satte kräkreflexen igång..så hon kräktes upp hela kvällsgröten!! Över sig, mig och golvet...


Maken blev så rädd när hon satte i halsen så han tycker att hon aldrig ska få frukt mera!


Nu har hon lugnat sig och håller på att somna..över pappas axel!


Usch, så otäckt!

Presentation

Omröstning

Vilket är ditt absoluta favoritmärke?
 Molo
 Katvig
 IdaT
 Plastisock
 Meandi
 Ej Sikke Lej
 Hollys
 Villervalla
 Svea Star Liten
 Nanoou
 Nova Star
 Mysplysch
 Dunnis
 Småfolk
 Lollopard
 Gaia & Ko
 Polarn och Pyret
 HM
 Lindex
 Kappahl

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards