Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Sofia - 5 mars 2008 22:24

Tänkte att jag skulle visat Molotröjan jag fyndade idag..men hittar ingen bild...jag ska fota den så småningom!


Så länge så tar vi denna bilden, tyget är samma som på ärmarna på tröjan..sedan är min tröja ljusgrön på "magen" och rosa muddar..


Kan ni föreställa er den? Får se om ni har rätt när jag lägger upp bilden sen!


:D

Av Sofia - 5 mars 2008 21:57

Tänk om man kunde baka såhär!!!


Detta hade helt klart varit tårtor sonen älskat!!


Hur coola som helst;)


Undrar om det finns någon som kan göra såna här i närheten? Tror inte det faktiskt!

Av Sofia - 5 mars 2008 21:31

På tal om tårtor;D


Här är nog drömtårtan! Lillan älskar ju Nicke nyfiken!

Och tänk vad härligt om Nicke Nyfiken kalaspaketet hade funnits i sverige!


:( vilket u-land vi bor i!! ;)


Annars gillar jag stjärntårtan på Angelicious sida!!! Den var jättefin:D

Av Sofia - 5 mars 2008 21:16

Var ju iväg på en annan öppna förskola än den jag brukar idag..var ju tvungen att kolla om jag vunnit nåt..


Det hade jag..en anskrämlig i guld knubbig ängel!! Huvaligen! Undrar om man kan lämna tillbaka den;)


Annars var det kul att träffa lite nytt folk! Är i alla fall en tjej som har kläd och modeintresse där...synd att lillan INTE gillade hennes pojk! Lillan skrek i högan sky bara han tittade på henne!


Visst hon blev rejält luggad av en annan liten kille igår..men  det var ju en annan unge ju!


Ja, efter en stund lugnade det sig, när hon fått lite mat i sig;) Så sen lekte hon fint:) Hittade på en ny lek, gå omkring och blunda! Hmm funkade kanske lite sisådär! :D


Och så har vi varit och handlat lite ballonger till kalaset! Nu ska jagt bara städa med!!!! Blir väl typ fredag natt eller nåt;)



Av Sofia - 5 mars 2008 20:37

Oj, vilket fynd jag gjort idag!!! Körde ner till Bromölla för att köpa lite partymaterial till lillans födelsedag..


När man ändå var där ville jag inom en second hand som ligger där...och vad hittar jag?????


En molo t-shirt i stl.80 Supersöt i grönt och rosa med fjärilar och blommor på ärmarna! För..gissa...nä, det kan ni inte! Jag lovar! Det är sant!

10;-!!!!!!!!!!!!!!!


Det är ett superfynd:D

Av Sofia - 5 mars 2008 12:00

Tänkte att vi skulle testa en annan Öpnna idag... för den vi brukar gå till har på förmiddagen idag..och inte är vi uppe med tuppen här precis;)


Så...vi testar den andra som har eftermiddagsöppet idag! Det var där vi var igår (på förmiddagen!) och folket verkade ju trevliga:) Jag känner dom typ sen innan men inte ungåtts nåt på läänge! Fd. grannar och såna..


Och så var det ju lotteri igår med...måste ju dit och se om jag vunnit nåt ju!! ;D


Nu sover lillan middag..så nu ska jag:


Packa nya blöjor

fixa lunch till mig och maken (för att jag är snäll;))

Väcka maken

Äta lunchen

Packa mat till lillan

Fixa ärtor som hon kan plockäta när vi är iväg..

Packa extrakläder!

Duscha!!!!

Klä på lillan

Fixa mig själv!

Och sedan iväg!


Allt inom en timme!!!!!!!!!!!!


Hmm, tror ni jag fixar det????


Nä...inte jag heller;)

Av Sofia - 5 mars 2008 11:57

Saker lillan tycker är hysteriskt kul!:


1. Närbilder på Homer från Simpsons!


2. Den rappande hunden från comviq?-reklamen


3. Rytande lejon!


Hon är så knas:D Hon skrattar så hon kiknar åt dessa!


Kul att studera hennes minspel;)

Av Sofia - 5 mars 2008 10:23

Som jag skulle komma ihåg! Ha ha ha! Inte kom jag ihåg det bara för att jag skrev det!


Men nu så!


Jag "tvättar" mina haklappar genom att lägga dem i diskmedelsvattenbad..sköljer dem ordentligt och "vrider" ur vattnet..hänger den på tork över ett element...funkar jättebra!


1. Katvigs äppelmönstrade i vaxat tyg!! Absolut bäst! Är sydd på så vis att fickan alltid är öppen! Superbra!


2. Elodies! Snygga och mycket funktionella! Har tvättats otaliga gånger men är lika bra för det!


3. Marimekkos, jättefina som håller form och färg bra i tvätt!


4. In your pocket bib, en hakalpp man kan vika ihop till ett litet paket att ta med sig! Jättebra heltäckande med eller utan ärmar (jag har med ärmar!) Funkar superbra när man är iväg och lillan har "finkläder"! Den skyddar kläderna jättebra! Men man ska mest ha den som "iväg-haklapp"


5. Gaia och Ko, de här har ingen ficka..men de är lite längre..superbra när lillan äter frukt eller plockmat..då ligger haklappen på bordet som ett underlägg och inget halkar av kanten ner i knät!!!


6. Haklappar med ärmar! när det ska ätas klddigt:) Eller målas senare!


7. Hårda plasthaklappar, som är bra på sitt sätt när allt hamnar i fickan! Men åbäkiga och obekväma...


Sämsta...är ikeas och Lundmyrs frotte..funkar varken som haklapp eller dregellapp! Tunna sladdriga!

Presentation

Omröstning

Vilket är ditt absoluta favoritmärke?
 Molo
 Katvig
 IdaT
 Plastisock
 Meandi
 Ej Sikke Lej
 Hollys
 Villervalla
 Svea Star Liten
 Nanoou
 Nova Star
 Mysplysch
 Dunnis
 Småfolk
 Lollopard
 Gaia & Ko
 Polarn och Pyret
 HM
 Lindex
 Kappahl

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards