Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Sofia - 19 mars 2008 22:19

Nu ska jag straxt sova! Lillan sover nu (vaknade för en liten stund sen) och jag är trött..


Märks att man har mycket som maler på i hjärnan..trött på kvällarna..ja, stressen påverkar nog med...


Det är jobbigt att ringa runt och meddela alla med..för jag har ju inga svar att ge...


Men var så illa tvunget att alla fick veta det av mig personligen...tänk om de hade gått in här och läst det innan jag sagt nåt! Hemska tanke!


Nä, ska lägga mig nu och snosa på min lilla underbara bäbis:)

Av Sofia - 19 mars 2008 19:32

Så, nu har jag pyntat bloggen;) Härliga vår och påskfärger:D

Av Sofia - 19 mars 2008 18:46

Känner att jag pendlar fram och tillbaka...


Ibland känns det jättejobbigt..ibland som att det händer någon annan!


Jättetacksam för alla styrkekramar och tankar som de på forumet uttryckt!! Känns jätteskönt! Snällt att de skriver små hejarop!!!



Av Sofia - 19 mars 2008 18:43

Kolla in det här!!


Marimekko har gjort dessa till HM! Superhärliga mönster! Synd att det inte verkar bli nåt till barn:(


"Med hjälp av tyger från det finska modehuset Marimekko har H&M skapat färgstarka plagg med inspiration från 1970-talet. Kolla in kollektionen redan nu!

Sommarens energi är ledorden i H&M:s nya kollektion, skapad av mönster från Marimekko. H&M:s designteam har dykt ner i det finska textilföretagets arkiv och valt ut några av de mest utmärkande mönstren och satt in dem i ett modernt sammanhang. Resultatet är ett 70-tal plagg som andas 1970-tal med tunikor, vida klänningar, kjolar, förklädesklänningar, badkläder och shorts för damerna. På herrsidan finns herrskjortor, t-shirts och shorts.

Färgskalorna går i rött, rosa, oliva, orange, turkost, vitt och svart. Material som använts är bomull, trikå och en mix av siden och bomull. Delar av kollektionen kommer dessutom att säljas på legendariska 10 Corso Como i Mliano och Seoul samt på Dover Street Market i London. Premiär i en H&M-butik nära dig blir det den 10 april. Priserna för plaggen ligger mellan 98 kronor - 398 kronor."

Av Sofia - 19 mars 2008 16:06

Jag har ingen aning om hur långt gånget det är igentligen..tror inte man vet det förrens efter operationen...


Läkaren sa att den var väl avgränsad..och ingenting i lymfor och så..sitter på "utsidan" inte inne bland mjölkkörtlar..tydligen god prognos på det...


Hoppas på "tårtbit" men vet inget...


Jag blev inte kallad på mammografin...utan jag kände en knöl på sidan av bröstet...
Nu är det ju inte så länge sedan jag slutade amma..så jag trodde nog lite att det var en mjölkkörtel som var knas eller så...

Av Sofia - 19 mars 2008 15:52

med inläggen..blir liksom samma inlägg både här och på forumet...


Sorry..orkar inte skriva allt 2 gånger...


Sen blir det väl lite mer blandat här! Kläder och annat med;)

Av Sofia - 19 mars 2008 15:37

Känns som om jag har ett äggskal runt mig...


Minsta lilla så knäcks det och jag faller isär...


Som nu när svärmor ringde..och erbjöd att jag kunde komma över och prata, dricka kaffe eller skrika om jag behövde..mmm som om det skulle hända! Ska kanske tala om att vi haft en hyfsad (oftast inte) som mest relation..Någon som sett "Alla älskar Raymond"? Där är min svärmor! Fast Rays är nog snällare...och jag har henne lika nära! Dvs: tvärs över vägen!


jag höll mig medans hon pratade..sen efter bröt jag ihop..igen...äggskal skyddar ju inte precis så mycket...Knäcks för ingenting..


Lillan är supermammig...jag vet inte om hon känner nåt är på G..eller om det tillhör åldern? Hon sover dåligt med...ska helst ligga på mig! Eller så nära man kan komma i alla fall;) Jag kan inte gå 2 steg bort! Tur att hon är så liten, hade varit svårt att förklara för henne annars...


Lite jobbigt att man måste iväg ifrån henne när hon är sån:( Men inte ännu...


Sonen vet ju förstås, men han säger inte så mycket...


Hoppas jag kan shoppa med Marie från klädforumet! Jag vet ju faktiskt inte  när jag ska in..


Jag skulle fikat med Johanna imorgon..fast det var inte spikat..men det borde jag kanske göra..tänka på nåt annat en stund...fast då vill jag nog fika på Liljas..inte hemma, lite roligare att komma ut:)


Jag har ju massor att göra nu i Mars!!

Sonens födelsedag inte minst!!


Vem vet nåt nu?? Inga planer är ju liksom spikade längre...


Ja ja, får ta dagarna som de kommer...


Och vad det gäller rökningen..så hjälper det lite mot stressen..faktiskt..så jag röker, men bara just nu..inget jag tänker fortsätta med!! Men just nu..just nu hjälper det att pausa från tillvaron lite..om så bara ett par minuter...



Av Sofia - 19 mars 2008 15:36

Så underbara färger!! Speciellt de gula :) Helt fantastika!

Presentation

Omröstning

Vilket är ditt absoluta favoritmärke?
 Molo
 Katvig
 IdaT
 Plastisock
 Meandi
 Ej Sikke Lej
 Hollys
 Villervalla
 Svea Star Liten
 Nanoou
 Nova Star
 Mysplysch
 Dunnis
 Småfolk
 Lollopard
 Gaia & Ko
 Polarn och Pyret
 HM
 Lindex
 Kappahl

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards