Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Sofia - 7 mars 2008 23:12

Jag håller vad jag lovar;D


Här kommer en tjyvkik!


passa på att njuta för jag har använt 98 av mina 100 bilder!! Så de åker väck på söndag igen!


Men fint är det alltihop!


Mina favoriter är den oranga dressen med rosa kantband! Och bäbiströjan med himlavalvet!! Jättefina!


Varsågoda:)

Av Sofia - 7 mars 2008 20:15

För lillan att vara klängig! Och lite smågrinig! Vi som ska ha kalas imorgon!


Jag som har så mycket att göra!!


Städa..

blåsa upp ballonger

pynta

förbereda middagen imorgon

Äta!!

lägga lillan

leta upp alla paket

packa in paket!

Lägga upp bilder från molokatalogen;D


Jag har så fullt upp!


*stressad*

Av Sofia - 7 mars 2008 18:24

Såg jag ut så här!!  Oj oj, så stor jag är! Ser ut som om magen ska spricka:)


Och med precis ett år sedan..så menar jag precis ett år sedan på en timmes fel kanske;D


Vi åkte in och sov på sjukhuset för kejsarsnittet dagen efter!


Tänkte lägga upp nån bild från det imorgon:) Så kolla inte in här om ni är äckelmagade;)

Av Sofia - 7 mars 2008 18:03

Det blev en liten Kicka:D Tänka sig!


3405g och 49cm lång!!


Och nu är hon jättestor;D

Av Sofia - 7 mars 2008 17:54

Såhär skrev jag i väntans tider! Sentimental nu när lillan blir 1år imorgon!




Hej!

Nu när jag lagt mitt första inlägg så är det väl dags för presentationen. Jag har följt med ett tag och läst inlägg...

Jag är -75a gravid med mitt andra barn (kallad mirakelbäbisen)
Jag är i v22 +1
Mitt första barn är en 95a så det är ett stort hopp...pga

-94 mf
-95 03 son
-96 mf
-96 mf
-97 mf
-97 X
-01 X (knep dom äggledaren)

Så många år har gått utan att ens bli gravid..inte så konstigt med en äggledare...men så helt plötsligt hände det!! Bara sådär..av sig självt..därav namnet mirakelbäbisen.

Denna graviditet har gått jättebra, tidigt ultraljud (v.8) för att se så att det inte satt i äggledaren igen..då hade jag lite vätska bakom livmodern, så jag har gjort Ul i v.10 och 12 då var vätskan borta.

Jag har gjort blodprovet (riskuppskattning) 1 på 3400 för kromosomstörning vilket jag känner mig trygg med.

Stora Ul var allt bra på, men bm var fruktansvärt otrevlig..så min vanliga bm ska fixa så jag får ett nytt ul med en bättre Om ca 2 veckor

Annars busar bäbisen runt i magen, sparkar karate därinne tror jag


Den 17 mars är det dags enligt stora Ul


För flera år sedan tillbringade jag mycket tid bland ifertila ochofrivilligt barnlösa forum på internet..men jag la ner det eftersom jag har en son och känner mig lyckligt lottad över det! Smärtan och viljan att få fler har alltid funnits där men min son förtjänade en mamma som är närvarande i nuet..inte sitter fast i det förflutna..


I ärlighetens namn hade jag i praktiken gett upp att få fler..visst kollade jag varje månad toapappret...men trodde liksom inte på en ny chans...
Men tänk...ibland känns det för fantastikt för att vara sant fortfarande!
Det är lite skrämmande att "börja om" efter 11 år...hur katten gjorde vi för att sonen skulle bli så snäll och duktig

 Men ju längre graviditeten går desto lugnare blir jag...Allt är liksom som det ska vara
Sonen som är enda barnbarn åt alla håll tycker väl inte att det är superskoj att bli storebror...för då är man ju inte bortskämd längre...han vill ha extra julklappar i år för det är sista ensamma julen..och så tycker han att bäbisen ska heta Bob...*L*

Jag vill gärna att det ska vara en flicka denna gång..ser det lite som min sista och enda chans till flera barn..så en av varje låter fint...Men i det här läget spelar det ju ingen större roll. Jag är lycklig för bäbis!

Och grattis till alla ni som oxå ska få bäbis! Tänk vad vi har lyckats med!

Kramar!

Av Sofia - 7 mars 2008 12:13

Jag har shoppingstopp! Jag vet!


Men hon behöver faktiskt en vårjacka! Och så var den ju snygg oxå;)


Någon som är förvånad??? Att den är grön menar jag:D Tänk så snyggt det blir med Svea Star mössan! (rosa m.oranga stjärnor)


Jag ville ha en jacka som var enfärgad och som matchar allt! Och det tycker jag att denna gör!


*nöjd*

Presentation

Omröstning

Vilket är ditt absoluta favoritmärke?
 Molo
 Katvig
 IdaT
 Plastisock
 Meandi
 Ej Sikke Lej
 Hollys
 Villervalla
 Svea Star Liten
 Nanoou
 Nova Star
 Mysplysch
 Dunnis
 Småfolk
 Lollopard
 Gaia & Ko
 Polarn och Pyret
 HM
 Lindex
 Kappahl

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards