Alla inlägg under april 2008

Av Sofia - 27 april 2008 21:34

Idag har lillan haft:


Body rosa, bruna, biega prickar från Gaia&Ko

Byxor velour bruna från Lindex

Strumpor bruna från IdaT

Bib brun från Name it


Ute:

Jacka rosa/röd allzip från Nova Star

Mössa rosa m.oranga stjärnor från Svea Star liten

Stövlar rosa/röda från Celavie

Av Sofia - 27 april 2008 21:26

Idag var vi på bytaredag..och den var rätt usel! Ytterst lite av allt typ..inte en enda hokus pokus stol! Flera vagnar..men det ville jag ju inte ha..


Lite kläder..inget värst upphetsande..på det hela taget var det knappt nåt intressant:(


Men lite kom med hem:


Tröja röd med ansikten från p.op

Byxa röd från p.op

Leksakståg i mjukplast till lillan

Ett smurfspel..där 85% fattades!!! Det var ihoptejpat...så man kunde inte kolla innan..frågade en av de som har hand om bytaredagen..det skulle vara komplett..men inte!! Fy, vad fult att lägga ett spel där typ allt utom spelplan är borta! Helt ruttet! Vad är det med folk igentligen???? Tänk om lillan varit större och verkligen varit glad över spelet? Vilken fruktansvärd besvikelse det varit! Nä, fy för såna!!


Men Johanna kom ifrån Karlshamn så efteråt åkte vi hem till oss och fikade och flickorna lekte:D Det var jättetrevligt! Lillan hade jättekul:D Hon gick och letade efter sin kompis i hela huset efter att de åkt! Så dagen blev bra ändå!

Av Sofia - 27 april 2008 21:18

Jag tänkte att jag skulle lufta brösten lite..har ju haft bh dygnet runt...och det opererade bröstet har ju varit svullet och öm och behövt stöd..


Men nu kändes det som att det var dags att släppa ut dom lite;) Och det var skönt att slippa lös lite grann:D


Sen skulle jag gå och hämta min andra bh (växlar lite för att det är olika "tryck" på dom..) och passerade spegeln...det såg hur roligt ut som helst! Ena bröstet är "kortare" än det andra..ser helt absurdt ut! Kunde inte låta bli att skratta!


Det syns  ju inte med bh på..men utan! ha ha ha


Har kommit fram till att jag tar mitt cancerbesked med rätt mycket fattning..i alla fall nu när op är gjord..visst kommer jag säkert att ha några låga stunder när cellgifterna kommer igång..men jag är ändå JAG, med eller utan cancer! JAG är ju inte nån annan bara för det! Det blir bara en liten del av mig så att säga..ännu en pusselbit som läggs till det man kallar sin person..och pusselbitar lägger man ju till hela livet..lika för alla!

Av Sofia - 26 april 2008 12:37

Vi gick omkring och kikade..det var ju massor med saker! Mycket som är för stort eller för litet för lillan..cyklar, babygym mm


Det var inte så mycket kläder..och det som fanns var inte så intressant..tror jag hittade enda "märkesplagget" som fanns;)


Sen var vi och fikade, mysigt:) Lillan åt sin lunch..sen fick make och son åka hem och lämpa av grejer för vi fick inte plats i bilen med allt  vi fyndat! :D


Sen tog jag en liten runda förbi alla igen..men hittade inget mer..jo, kompisar:) Så det blev många stop och massa småprat! Lillan somnade i vagnen under tiden...mamma var nog lite tråkig;)


På det hela en riktigt trevlig förmiddag!

Av Sofia - 26 april 2008 12:34

Idag har lillan haft:


Klänning röd nutty från Ej sikke lej

Tights röda från Plastisock

Strumpor vita från Lindex

Bib vit


Ute:

Fleecejacka rosa/röd allzip från Nova Star

Kronmössa röda saker från Plastisock

Stövlar kort skaft rosa/röda från CeLavie

Av Sofia - 26 april 2008 12:27

Oj, vad det var skoj! Massa fynd blev det oxå:D


Här är vad vi fyndade:


Liten dockvagn (kombi) rutig med nallar och reglerbart handtag, super till lillan!


En större dockvagn, äkta 70-tal! Såå fin! Som i nyskick! Brun med oranga detaljer, det ingick 2 kuddar, ett täcke, 2 filtar en orangebrun rutig och en brun ljusbrunrutig, madrass och lakan.


En docksäng, omålat trä..där ingick ingenting men täcke och kudde från vagnen passade utmärkt;)


En liten resväska att ha dockkläder i.


Bäbisleksak, stora nycklar..


pricktunika från Menadi


Märklin tågbana till Maken:)


5 gameboyspel


En joystick till sonens dator och en ratt


2 plsystationspel


Så det blev en hel del;)


Lillan springer omkring och leker med sin docka och den nya vagnen:D Mycket spännande!


Ska försöka fota lite senare idag!

Av Sofia - 25 april 2008 19:35

Vi har ätit grillad kyckling med grekisk sallad:D *mums*


Och så har vi lite fredagsmums..chips, godis bönor med dipp:)


Maken och sonen spelar tv-spel och lillan är urarg för att hon inte får tugga på sladdarna;) hi hi


Och jag är lite öm..har ju varit och handlat...


Imorgon är det barnloppis, hoppas på att fynda:D


Och vagnen hade tydligen inte kommit för de har inte ringt idag...


Kikade på den gula kjolen på Lindex..men den var lite för blekgul för min smak..hade velat ha lite kraftigare färg:) Och en orange! Absolut en orange kjol!

Av Sofia - 25 april 2008 19:32

Idag har lillan haft:


Klänning rosa m.katter från IdaT

Tihgts rosa m.katter från IdaT

strumpor bruna från Lindex

Bib brun m.apor från IdaT


Utekläder:

Kofta brun omlott m.blomma från Meandi

Sommarhatt rosa sköldis från Meandi


Varmt och skönt idag:)

Presentation

Omröstning

Vilket är ditt absoluta favoritmärke?
 Molo
 Katvig
 IdaT
 Plastisock
 Meandi
 Ej Sikke Lej
 Hollys
 Villervalla
 Svea Star Liten
 Nanoou
 Nova Star
 Mysplysch
 Dunnis
 Småfolk
 Lollopard
 Gaia & Ko
 Polarn och Pyret
 HM
 Lindex
 Kappahl

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards